Współpraca z influencerem, a content marketing

Ludzie są różni tak samo, jak i marki. Aby współpraca z influencerem się sprawdziła, nie wystarczy wziąć pierwszego z brzegu YouTuberalubblogera, który odrobinę zna się na swojej pracy, albo nawet cieszy się ogromnym zainteresowaniem odbiorców. Warto dobrać sobie odpowiednią osobę na stanowisko, na którym będzie przecież ambasadorem marki.

Content marketing tworzony przez Influencerów, może doskonale wpłynąć na wyniki sprzedaży. Jednak przed przystąpieniem do współpracy, warto wyjaśnić sobie kilka podstawowych zasad takiej spółki, oraz spraw, które wydają się naglące.

Partnerstwo

Po pierwsze, trzeba uświadomić obu stronom ich partnerstwo w działaniach marketingowych, z którego musi wynikać duże zaangażowanie z obu stron kampanii. Infuencer, który dopiero co usłyszał o naszej działalności, musi zostać zaznajomiony ze strategią marketingową, firmą, oraz jest wizerunkiem, który przecież jest jej największą wartością. Czasami w skrajnych przypadkach braku strategii lub niemożliwości poznania firmy ze strony influencera, może okazać się, że przeprowadzone przez niego działania marketingowe, godzą w tożsamość firmy i niszczą jej reputację na rynku.

Jest to tożsamość i reputacja, które składają się na wizerunek firmy. Mogą one ucierpieć, oraz zniwelować wszystkie wyniki, prowadzonych dotychczas kampanii marketingowych,obniżyć wyniki sprzedaży i odstraszyć potencjalnych i stałych klientów.

Dotarcie do odbiorców

Gdy uda nam się wreszcie dobrać odpowiednią osobę na stanowisko ambasadora marki, a także ustalić wspólną strategię działania, która ma przynieść korzyści obu partnerom, wtedy dopiero przychodzi czas do rozpoczęcia działań i dotarcia do odbiorców.

Dobrze przygotowana przez influencera kampania content marketingu, przyciąga odbiorców do marki i zachęca do działania. Zwiększenie wyników sprzedaży, można obserwować w krótkim czasie po rozpoczęciu takiej kampanii.

Trzeba jednak pamiętać o tym, że żadna z kampanii nie dotrze do wszystkich grup odbiorców. Wyznaczenie grupy docelowej, powinno odbyć się jeszcze przed tworzeniem materiałów reklamowych. Warto również pamiętać, że wielką część grupy docelowej, będą tworzyć osoby już zainteresowane materiałami przygotowywanymi przez influencera. Można w takim raziewyznaczyć grupę, wedle informacji o jego odbiorcach, ale najlepiej, gdy obie będą ze sobą zgodne.

Czas, czas, czas…

Podczas wyznaczania sobie celów i strategii działania, warto wyznaczyć termin i cykliczność pojawiania się nowych materiałów marketingowych. Zbyt długie odstępy pomiędzy ukazywaniem się kolejnych materiałów, mogą zaszkodzić kampanii. Zbyt krótkie, także do tego doprowadzą, ponieważ nie dadzą influencerowi wystarczającej ilości czasu na dopracowanie swoich pomysłów. Warto dać odrobinę czasu tej drugiej stronie, by tworzony przez nią materiał, był jak najwyższej jakości.

Każdą z kampanii należy regularnie rozliczać. Sprawdzać jej powodzenie lub wyciągać wnioski z popełnionych błędów. Czasem przychodzi taki moment w którym influencer zaczyna działać automatycznie i tworzyć zastały, oraz mniej atrakcyjny kontent. Warto wtedy, po raz kolejny przemyśleć swoją strategię od nowa i spróbować dodać nieco świeżości do przyszłych materiałów.

Zaufanie

Przystępując do wspólnej kampanii, trzeba mieć do siebie zarówno szacunek, jak i zaufanie. Czasem, warto pozostawić influencera samego sobie, by miał odrobinę wolnej ręki do tworzenia materiałów reklamowych. Z drugiej strony, można mu także podsuwać nowe pomysły. Posiadając w swoich szeregach specjalistów od marketingu, można im wyznaczyć zadanie wspierania działań influencera, ale nie narzucania mu swoich koncepcji na siłę. Wedle przysłowia “co dwie głowy to nie jedna”, więcej pomysłów tworzy się wspólnie, aniżeli w pojedynkę. Zorganizowanie burzy mózgów, przed budową kolejnego materiału marketingowego, powinno przynieść dobre wyniki.

Współpraca z influencerem, może przynieść miarodajne wyniki i zwiększenie sprzedaży. Trzeba jednak pamiętać, że na stanowisko ambasadora marki, trzeba wybrać odpowiednią i kompetentną osobę. Korzyści z tak przeprowadzanej kampanii powinny być obustronne. Wyznaczenie odpowiedniej strategii i zaznajomienie z nią influencera, jest obecnie koniecznością.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]
Share

One thought on “Współpraca z influencerem, a content marketing

  1. Z influencerem nie lubię współpracować. W firmie 2 razy podchodziliśmy, raz przez lifetuba, raz przez Indahasha, ale nic się nie sprzedało. Kampania strasznie droga, a przełożenie na sprzedaż żadna. Nie byłoby nic strasznego, gdyby nie statystyki które budziły nasze wątpliwości i pretensjonalna postawa tych “gwiazdeczek” Instagrama.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *