Notariusz to zawód zaufania publicznego. Jego praca jest uwarunkowana wieloma przepisami, z których najważniejsze to Ustawa o notariacie i Kodeks Etyki Zawodowej Notariuszy. Mimo iż prowadząc własną kancelarię notariusz jest też przedsiębiorcą, to jednak nie może w pełni reklamować swojej działalności. Co zatem zrobić, aby zdobyć klientów legalnymi działaniami?
Uwarunkowania prawne
Wymienione powyżej akty prawne zabraniają wyraźnie działań sprzecznych z etyką notarialną. W razie złamania przepisów i wytycznych notariuszowi grozi odpowiedzialność dyscyplinarna za oczywistą i rażącą obrazę przepisów prawnych. Notariusz nie może w jakikolwiek sposób zachęcać do korzystania ze swoich usług, nie może także korzystać z jakiegokolwiek sponsoringu. Może jednak bezstronnie informować o swojej działalności. Tutaj istnieją dwie formy, które można wykorzystać. Pierwsza, to tablica informacyjna, która może się znajdować na budynku, w którym mieści się kancelaria. Inna tablica może się też znajdować nieopodal budynku i może wskazywać kierunek dotarcia do notariusza. Znacznie więcej możliwości do wykorzystania rysuje się jednak w przypadku strony internetowej kancelarii.
Strona internetowa
Można powiedzieć, że prowadzenie strony internetowej przez kancelarię to niemal obowiązek. Oczywiście nikt nikogo do tego nie zmusza, ale rezygnacja z takiej opcji jest po prostu dużym błędem. Na firmowej witrynie możemy zamieścić mnóstwo informacji, które swoją formą i treścią mogą zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług kancelarii. Zasada jest jedna: im więcej szczegółów dotyczących pracy notariusza jest podanych, tym lepiej. Dodatkowo strona może być świetną bazą do publikowania tekstów o tematyce prawniczej. Blog firmowy powinien pozytywnie wpłynąć na wizerunek kancelarii, po za tym będzie miał też wpływ na pozycjonowanie strony. Właśnie pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce gogle jest kolejną bardzo ważną czynnością, która może zaważyć na ilości klientów.
Marketing szeptany
Jest jeszcze jeden sposób, którego nie zakazuje prawo, a który może być świetną reklamą danej kancelarii. Jest to internetowy marketing szeptany. Odkąd pojawiły się liczne fora internetowe oraz media społecznościowe, jest wiele możliwości wypowiadania się na wiele tematów. Dyskusje na tematy prawnicze są zatem świetną okazją do wykorzystania i zamieszczenia informacji o danej kancelarii. Do tego, dzięki podaniu linka do strony kancelarii, pozycjonowana jest też jej strona. Aby skorzystać z opcji profesjonalnego marketingu szeptanego, najlepiej skontaktować się z którąś z profesjonalnych agencji marketingowych.