Promocja restauracji na Instagramie

Promocja restauracji na Instagramie

Instagram jest darmowym serwisem social mediów przeznaczonym zarówno dla osób prywatnych jak i firm. Wśród jego funkcjonalności znajdziemy udostępnianie zdjęć i krótkich filmików w formie postów jak i relacji. Korzysta z niego ponad miliard użytkowników, w Polsce jest ich około 8 milionów, a jego popularność stale rośnie. W jaki sposób można promować na nim restaurację?

Od czego zacząć? Krok pierwszy – nazwa.

Nazwa użytkownika jest podstawą Instagrama. To z jej pomocą użytkownicy będą wyszukiwać profil twojej restauracji i oznaczać ją w postach i na zdjęciach. Nazwa powinna być krótka i chwytliwa – jeśli twój lokal ma długą nazwę dobrą praktyką jest podanie jej w polu “pełna nazwa”, a w miejscu “nazwa użytkownika” wprowadzić jej skróconą formę. Oczywistym faktem jest, że nie mogą się one zbytnio różnić.

Krok drugi – informacje o lokalu!

Tak jak w przypadku Facebooka czy wizytówki Google uzupełnienie profilu jest najważniejsze – to stąd klienci będą czerpać infomacje na temat restauracji. Dobrą praktyką jest również łączenie konta na Instagramie z kontem na Facebooku. Wprowadza to nowe funkcje do profilu Instagramowego jakimi są przycisk Click to action i zakładka jak dojechać. Dodatkowo w informacjach znajduje się jedno klikalne pole, które umożliwia podanie linku do strony lub menu.

#Foodporn, czyli zdjęcia, że palce lizać.

Mówi się, że jemy oczami – nic tak nie zachęca do jedzenia jak apetycznie sfotografowany posiłek czy deser. Udostępnianie zdjęć i video to podstawa Instagrama, dlatego jeśli zależy nam na skutecznej reklamie na tym serwisie musimy zadbać o jakość publikowanych grafik. Profesjonalny sprzęt wcale nie jest  konieczny – Instagram w pierwotnym założeniu powstał jako serwis przeznaczony dla amatorów kreatywnych i klimatycznych fotek. Pomimo ogromnego rozwoju i wprowadzenia nowych funkcji serwis ten w dalszym ciągu opiera się na dobrym pomyśle na zdjęcie i pokazaniu tego dzieła innym użytkownikom.

Postaw na jakość – nie tylko posiłków.

Prowadząc promocje na Instagramie musimy pamiętać, że nie tylko jakość podawanych przez nas posiłków ma znaczenie, ale również jakość udostępnianych treści na profilu. Instagram ma wiele funkcji pozwalających na przygotowanie publikacji – możliwe jest stosowanie filtrów, zmiany tonacji, kontrastu, kadrowanie czy wyostrzenia. Jednak w dobie rosnącej konkurencji musimy być bardziej kreatywni by się przebić. Dobrą praktyką jest postawienie na jakość, a nie ilość postów. Warto pamiętać, że wszystkie grafiki powinny być jednolite pod względem stylu. Popularną pomocą okazują się aplikacje jak VSCO, Lightroom czy Tezza, które pozwalają na dodatkowe podszlifowanie zdjęć i ujednolicenie ich. Fundamentem jest jednak pomysł – przekaz powinien być przemyślany i kreatywny, by zachęcić użytkowników do odwiedzenia lokalu.

Content jak danie główne! Co powinny przedstawiać zdjęcia?

Instagram zmienił  podejście użytkowników do jedzenia. Najpierw chwytamy za telefon, by uwiecznić posiłek, a potem dopiero za sztućce. Wielu użytkowników Instagrama najpierw sprawdzi profil lokalu by ostatecznie podjąć decyzję o jego wyborze. Niezwykle ważne jest by zdjęcia przedstawiały dania z twojego menu, internauci na pewno docenią fakt odnalezienia fotek wszystkich posiłków na profilu.

Profil na Instagramie jest odbierany lepiej, kiedy jest opowieścią o funkcjonowaniu lokalu. Mile widziane są zdjęcia “od kuchni” – dobrze jest pokazywać nie tylko nowe pozycje z menu, ale również personel, wydarzenia czy wystrój knajpy. Istotnym jest postawienie na różnorodność – jak sie okazuje jedzenie to nie wszystko, bo użytkownicy uwielbiają oglądać kulisy waszej pracy.

Interakcje z fanami – followuj, lajkuj, udostępniaj!

Podstawą profilu na Instagramie jest zaangażowanie społeczności. By profil przynosił oczekiwane efekty warto wchodzić w interakcje z fanami – odpowiadać na pojawiające się komentarze, lajkować zdjęcia, udostępniać oznaczenia z naszego lokalu. Użytkownicy Instagrama lubią nawiązywać relacje z firmami, przez co wzrasta wiarygodność profili i ich przywiązanie do lokalu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *