Koszt prowadzenia sklepu internetowego

Koszt prowadzenia sklepu internetowego

Jaki jest koszt prowadzenia sklepu internetowego? Prowadzenie sklepu internetowego, dla wielu osób wydaje się być bardzo dobrym pomysłem na biznes, ponieważ Polska to jeden z najlepiej rozwijających się rynków e – commerce w Europie. Można powiedzieć, że co miesiąc powstaje nawet kilkaset nowych sklepów internetowych. Pandemia, która wybuchła w 2020 roku też sprawiła, że wiele przedsiębiorców zdecydowało się rozpocząć swój biznes właśnie w świecie online.

Sklepy internetowe cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem, ponieważ mocno oszczędzają one czas, którego obecnym ludziom cały czas brakuje. Jaki w takim razie będzie koszt prowadzenia sklepu internetowego, jakie dodatkowe koszty należy wziąć pod uwagę i czy działanie to jest kosztochłonne czy wręcz przeciwnie?

koszt prowadzenia sklepu internetowego

Jaki jest koszt prowadzenia sklepu internetowego?

Jeżeli chodzi o prowadzenie sklepu internetowego to trzeba wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii, które będą na niego wpływały. Poniżej znajduje się opis kilku kroków, bez których prowadzenie sklepu internetowego nie będzie możliwe.

Platforma e – commerce

Na samym początku trzeba wybrać platformę e – commerce, na której prowadzony będzie sklep. Należy więc zastanowić się jakie dokładnie są wymagania i potrzeby biznesu. Warto skupić się tutaj nie tylko na obecnym czasie, ale także na tym jak potrzeby te mogą kształtować się w przyszłości. Do wyboru będą platformy płatne, platformy open – source oraz te specjalnie zaprojektowane dla przedsiębiorstwa. Jeżeli chodzi o najniższy koszt prowadzenia sklepu internetowego, to wówczas warto zdecydować się na darmowe platformy open – source.

Tutaj koszt prowadzenia sklepu internetowego będzie wahał się od 1500 do 2500 zł, nie jest to więc wysoki koszt prowadzenia sklepu internetowego, a w zamian za to można otrzymać w pełni funkcjonalny sklep. Oczywiście platformy płatne, będą nieco droższe, natomiast dedykowane to już sklep, który jest dokładnie dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa i tutaj ceny zaczynają się od kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Domena, hosting

Kolejny ważny krok to wybór domeny, powinna być ona krótka i chwytliwa, aby klienci bez problemu mogli odnaleźć sklep i dotrzeć do niego. Tutaj ceny będą zaczynały się o 50 zł, natomiast wszystko zależy od rozszerzenia na jakie zdecyduje się przedsiębiorstwo. Hosting, czyli inaczej serwer, jest miejscem, gdzie przechowywany będzie sklep, cena hostingu często jest wliczona w platformy abonamentowe, jednak w niektórych sklepach trzeba zapłacić od 100 do 300 zł rocznie.

Reklama sklepu internetowego

Należy również wspomnieć o reklamie sklepu internetowego, ponieważ samo stworzenie go i prowadzenie jeszcze nie wystarczy, aby przynosił on odpowiednie dochody. Jak wiemy w dzisiejszych czasach promocja jest kluczem do sukcesu i dlatego trzeba mocno się na niej skupić. Wcale nie musi być to duży koszt, ponieważ można skorzystać z mediów społecznościowych, które są idealnym miejscem, aby przedsiębiorstwo dotarło do swojej grupy docelowej. Oczywiście wcześniej musi zostać ona sprecyzowana, aby organizacja wiedziała w jaki sposób kierować do niej przekaz reklamowy i jak ten przekaz powinien wyglądać.

Innym sposobem jest oczywiście pozycjonowanie, dzięki czemu sklep będzie lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania, można również skorzystać z kampanii Google Ads, to rozwiązanie sprawi, że efekty będą widoczne natychmiast. To na jaką promocję zdecyduje się organizacja zależy od grupy docelowej oraz funduszy jakie może ona ten cel ona przeznaczyć.

od czego zależy koszt prowadzenia sklepu internetowego

Jak pozycjonować skutecznie?

Sklep internetowy powinien być też odpowiednio pozycjonowany, jeżeli pojawi się on wysoko w wynikach wyszukiwania, będzie odwiedzany przez większą ilość potencjalnych klientów. By skutecznie pozycjonować należy odpowiednio dobierać słowa kluczowe, optymalizować treści oraz linkować swój sklep. Dzięki wartościowym linkom, można pozyskać nowych klientów, co oczywiście przełoży się na zwiększenie zysku. Warto też prowadzić bloga, prowadzenie to może wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej, ponieważ jest ona wtedy wzbogacona o kolejną wartościową treść.

Pozycjonowanie ma wiele zalet, dlatego warto o nie zadbać, będzie ono przynosiło korzyści tylko wtedy, gdy zostanie odpowiednio przeprowadzone. To właśnie dlatego wiele przedsiębiorstw postanawia skorzystać ze współpracy ze specjalistami od pozycjonowania, co spowoduje, że koszt prowadzenia sklepu internetowego nieco wzrośnie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *