Jak znaleźć copywritera do współpracy?

Jak znaleźć copywritera do współpracy?

Coraz więcej firm zastanawia się nie tyle nad tym, jak znaleźć copywritera, ile jak znaleźć copywritera, który sprosta zadaniu. Dobry tekst to dziś podstawa niejednej strony internetowej, bloga czy sklepu internetowego. A zatem: gdzie szukać i jak znaleźć copywritera, który nie zawiedzie?

Kim jest copywriter?

Zanim zastanowimy się, jak znaleźć copywritera, warto mieć jakiekolwiek rozeznanie w tym, kogo właściwie szukamy. Copywriter to nazwa zawodu, który chyba już na dobre przyjął się w naszym kraju. Copywriter to po prostu ”osoba od tekstów.” Innymi słowy, to ktoś kto stworzy nam unikalne treści i wie, jak pozycjonować skutecznie.

Dlaczego coraz więcej przedsiębiorstw poszukuje copywriterów?

Pisać potrafi każdy. Jednak nie każdy potrafi połączyć ze sobą zasady gramatyki, SEO i poprawności pod względem merytorycznym danego tekstu. To z kolei przekłada się na zdobycie potencjalnych klientów oraz przyszłe zyski. Dlatego też coraz więcej firmy decyduje się na współpracę z copywriterem.

Kto to jest copywiter

Jak znaleźć copywritera – od czego zacząć?

Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak znaleźć copywritera a przy tym nie zawieść, spróbuj jasno określić cel, który ci przyświeca. Czy np. potrzebujesz nowych treści na stronę, czy raczej liftingu tych już istniejących? Znając cel, łatwiej będzie ci znaleźć odpowiednią osobę i ustalić stawkę.

Poczta pantoflowa albo… LinkedIn

Znajomi, którzy już korzystali z usług osoby zawodowo tworzącej teksty, z pewnością stanowią nieoceniona pomoc. Z drugiej strony najpopularniejszy portal społecznościowy, na którym można znaleźć specjalistów w swoim fachu, czyli LinkedIn to także dobry pomysł.

Portale ogłoszeniowe

Istnieje wiele portali ogłoszeniowych, które dedykowane są freelancerom. Z łatwością można znaleźć na nich copywriterów, z którymi można zawrze bezpośrednią współpracę. Zazwyczaj koszty takiej współpracy są tańsze niż w przypadku powierzenia zadania firmie copywriterskiej.

Na co zwrócić uwagę wybierając copywriterem

Niezawodny Google i autorskie strony copywriterów

Coraz więcej copywriterów ma swoje miejsce w sieci. Jeśli więc faktycznie zastanawiamy się nad tym, jak znaleźć copywritera – wystarczy poszukać jego strony za pośrednictwem popularnej wyszukiwarki. To także okazja do zapoznania się z portfolio copywritera oraz opiniami na temat jego dotychczasowej pracy.

Agencja contentowa

To kolejny sposób na znalezienie profesjonalnego copywritera. Niestety jednocześnie najdroższy. Jeśli jednak będziemy przestrzegać kilku zasad z pewnością uda nam się znaleźć odpowiedniego copywritera dla siebie.

Na co zwrócić uwagę wybierając copywriterem?

Wiemy już jak znaleźć copywritera do współpracy. Żeby jednak współpraca przebiegła po naszej myśli, zwróćmy uwagę na kilka istotnych kwestii:

  • jakość dotychczasowych tekstów copywritera (ewentualnie styl jego strony),
  • sposób, w jaki z nami rozmawia/pisze (czy wywód jest logiczny, czy pojawiają się błędny),
  • czas pracy
  • stawki.
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *