Blog firmowy to skuteczne narzędzie marketingowe. Pod warunkiem, że jest prowadzony w oparciu o wiedzę i doświadczenie. Wiele osób zaczynających prowadzić własną zakładkę blogową na stronie firmowej narzeka na brak efektywności takich działań. Wynika to w dużej mierze z tego, że pisanie jest tylko częścią całego procesu reklamowego wykorzystującego bloga.
Słowo do słowa
Prowadzenie bloga to wieloetapowy proces, na który składa się wiele istotnych czynności. Jednak co do tego, że jego fundamentem jest tworzenie tekstów nie ulega wątpliwości. Istotne jest to, że wbrew powszechnym wyobrażeniom teksty te nie powinny być pisane pod wpływem impulsu i twórczej weny, ale twardych zaleceń SEO dostosowanych pod potrzeby wyszukiwarek. Dzięki ciekawym artykułom nie tylko zyskamy grono wiernych czytelników, ale również wpłyniemy pozytywnie na pozycjonowanie naszej strony. Dzięki temu będzie ona bardziej widoczna w wynikach na poszczególne frazy. Istotne pod kątem pozycjonowania jest również wewnętrzne linkowanie oraz dbałość o elementy formatowanie takie jak nagłówki, tytuły, czy leady.
Bądźcie w stałym kontakcie
Świetną formą promocji bloga są różnorodne narzędzia pozwalające zachować stały kontakt z czytelnikami takie jak social media, czy newsletter. Dzięki tego typu komunikacji możemy informować odbiorców o najnowszych wpisach, nawiązywać dialog w formie komentarzy i proponować inne interesujące formy przekazu z przekierowaniem do witryny blogowej. Przydatne mogą okazać się też inne media społecznościowe takie jak Instagram, czy Pinterest. Ważne jest też to, żeby linkowanie do bloga, czy strony umieścić też w stopce maila, czy na wizytówce.
Czas ma znaczenie
Kluczem do sukcesu w prowadzeniu bloga firmowego jest regularność wpisów oraz pora publikacji. Warto śledzić ruch na stronie i analizować, kiedy Twoi czytelnicy odwiedzają witrynę. Dzięki temu można dostosować czas publikacji do oczekiwań odbiorców. W komponowaniu zawartości tematycznej warto też posłużyć się elementami real time marketingu. Dzięki temu wpisy blogowe będą cieszyły się większym zainteresowaniem.
Blog to ważny element budowania strategii e-commerce sklepów online. Trzeba, jednak pamiętać, że sztuka publikacji treści powinna być poparta analizą oraz stabilną strategią marketingową, dzięki czemu może przełożyć się ona na większe zyski Waszego e-biznesu.