Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Ile kosztuje współpraca z influencerem?

Ile kosztuje współpraca z influencerem? To pytanie, które chyba spędza sen z powiek, niejednej osobie, która myśli o podjęciu takiej współpracy. Zazwyczaj decydują się na nią właściciele większych lub mniejszych firm. Jeśli więc myślimy o wypromowaniu własnej marki, to współpraca z influencerem, może okazać się dla nas bardzo korzystna… Żeby jednak się dowiedzieć, ile kosztuje współpraca z influencerem, musimy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników. Jakich? Postaramy się je przedstawić w tym artykule, do którego lektury oczywiście zapraszamy.

Kim właściwie jest influencer?

Zanim jednak spróbujemy dowiedzieć się, ile kosztuje współpraca z influencerem, warto w ogóle mieć jakieś rozeznanie w tym, kim właściwie jest influencer. Influencer jest to słowo zapożyczone z języka angielskiego, w którym to wyraz influence oznacza wpływanie. Innymi słowy influencer jest to ktoś, kto jest w stanie wpłynąć na opinię, decyzje i działania innych osób (odnosi się do głównie do zakupu jakieś usługi czy produktu). Obszarem działania influencera jest przestrzeń wirtualna a dokładniej popularne social media. Zastanawiacie się pewnie, ile kosztuje współpraca z influencerem, który ma na swoim koncie dużą ilość followersów? Cóż, niewątpliwe im większa popularność danego influencera, tym większy koszt potencjalnej współpracy.

Kto to jest influencer?

Ile kosztuje współpraca z influencerem – od czego zależy wysokość stawki?

To, ile kosztuje współpraca z influencerem, zależy w dużej mierze od tego, jak bardzo popularny jest dany influencer. Ilość obserwujących go osób przekłada się bowiem na ilość potencjalnych klientów. Niemniej jednak, żeby się faktycznie dowiedzieć, ile kosztuje współpraca z influencerem, należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak np.:

  • zasięg działań,
  • czas potrzebny na przygotowanie treści,
  • wybór platformy social media,
  • tematyki zbliżonej lub nie od kierunku działań influencera,
  • wizerunku marki.

Współpraca z influencerem – w jakim przypadku sprawdzi się najlepiej?

Większość firmy działa obecnie w przestrzeni wirtualnej. Internet to miejsce, z którego często korzystają młodzi ludzie a większość użytkowników, robi za jego pomocą zakupy, zasięga opinii innych, dyskutuje. Jeśli więc zależy nam na dotarciu do osób, których głównym, zakupowym mediów jest Internet to współpraca z influencerem, może się okazać dla na nas najskuteczniejszą formą reklamy. To na pewno będzie inwestycja, która się opłaci.

influencer a skuteczna reklama

Ile kosztuje współpraca z influencerem – podsumowanie

Na pytanie, ile kosztuje współpraca z influencerem, nie ma jednej, zadowalającej odpowiedzi. Stawki są bardzo zróżnicowane i zależą od wspomnianych już czynników. Podobnie jednak jak gwiazdy show-biznesu mogą żądać za jeden występ kilkudziesięciu tysięcy zł, tak i znany influencer może zainkasować zbliżoną kwotę za jeden post…

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *