Dla kogo TikTok?

Dla kogo TikTok?

Coraz trudniej jednoznacznie wskazać, który kanał promocji gwarantuje najszersze dotarcie. Być może nawet nie istnieje taki ‘gwarant’ z punktu widzenia różnorodności branży i targetu. Każda kampania powinna być rozpatrywana w indywidualnym kontekście, a na ‘warsztat’ strategiczny winno się wziąć przede wszystkim odbiorcę. Tak, to m.in. od niego należy uzależnić wykorzystane w kampanii narzędzia reklamowe. Facebook, Instagram, Twitter, a może outdoor? Jedno jest pewne – współczesna komunikacja jest otwarta na nowe wyzwania. I to właśnie w kontekście tych #challange’owych kreacji, warto przyjrzeć się coraz bardziej popularnemu narzędziu jakim jest TikTok.

Czym jest TikTok?

Bez wątpienia jedną z trudniejszych grup dotarcia dla marki jest młode pokolenie Z. Facebook czy Instagram to już za mało, by zbudować z nim dialog. Dodatkowo cechą szczególną tego targetu jest uwielbienie dla ‘inności’ i chęć bycia zaskakiwanym. TikTok stał się platformą łączącą zabawę z ideą. Daje użytkownikom możliwość tworzenia krótkich filmów do dźwięku wybranego z bazy serwisu. Najczęściej są to znane, topowe piosenki znajdujące się na listach przebojów lub fragmenty wypowiedzi znanych osób. Istnieje oczywiście również możliwość stworzenia autorskiego podkładu. Istotą TikToka jest szansa wyrażenia siebie właśnie poprzez muzykę. Daje to zatem marketerom przestrzeń do zbudowania kampanii reklamowych prezentujących wizję marki. W dużej mierze aplikacja wykracza poza dotychczasowe ramy. To dużo więcej niż cieszący się popularnością FB. Łączy audio i video, wykorzystuje oryginalne filtry, pobudza wyobraźnie, a przy tym generuje fenomenalne zasięgi.

Jak działa TikTok?

Liczba użytkowników zarejestrowanych na TikToku wzrasta z dnia na dzień. Szczególnie teraz cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. W dobie braku rozrywki na zewnątrz, naturalnym jest że szuka się jej w Internecie! W ubiegłym roku liczba pobrań aplikacji przekroczyła 2 miliardy. Społeczność tworzą zarówno mieszkańcy wsi, ale i mniejszych czy większych miast. To kim jest użytkownik, nie wynika z jego pochodzenia, a raczej usposobienia. Na TikToku liczy się fun i chęć wyrażenia siebie. Coraz częściej w życie społeczności włączają się również popularne osoby, a także marki z różnych branż. Lekarze, aktorzy, sportowcy, youtuberzy…każdy przecież potrzebuje od czasu do czasu wyluzować. Zasada jest prosta: im bardziej naturalne jest nagranie, tym ma większą szansę stać się viralem, czyli trendem TikToka. Film wyświetla się w zapętleniu. Odbiorcy mogą go polubić, skomentować, udostępnić, a nawet zrobić do niego duet lub #challenge.

Promocja na TikToku

Na TikToku niemalże wszystkie ‘chwyty’ są dozwolone. Ważne, by trzymać się konwencji i tworzyć naturalne video. Najważniejsze to znaleźć swój unikatowy koncept komunikacji z odbiorcami np. poprzez taniec, komedię, DIY, vlog czy covery. Marka nie musi od razu zakładać autorskiego profilu, choć i ten pomysł, może przynieść jej duży odzew. Niemniej, na początek warto spróbować popracować z TikTokowymi influencerami, czyli muserami. Z wykorzystaniem ich zasięgów, można lokować produkt i docierać do konkretnej grupy docelowej. Warto uprzednio zapoznać się z profilem musera i społecznością, do której się zwraca. Randomowe dopasowania z pewnością nie przyniosą marce korzyści reklamowych, a wręcz mogą jej zaszkodzić. Na dalszym etapie działań na platformie, dobrze jest rozważyć założenie własnego konta. Najpopularniejszym formatem w tym przypadku jest zazwyczaj #HashtagChallange. Polega on na tym, że autor pomysłu nagrywa film, a następnie rzuca wyzwanie innym. Oznacza konkretnych użytkowników, zachęcając ich do stworzenia własnego podkładu oczywiście wykorzystując hashtag.

Niewątpliwie TikTok odgrywa znacząca rolę w komunikacji z młodym pokoleniem. To być może jedna z bardziej skutecznych platform, która daje markom możliwość dotarcia do tego targetu. To przekaz i zabawa w jednym. Warto zainteresować się serwisem z punktu widzenia branż tworzących produkty czy też usługi dla pokolenia Z. W przypadku tego medium należy jednak pamiętać o ‘mówieniu tym samym językiem’. Marka przystępując do challenge’u, w wielu przypadkach będzie zmuszona zmienić styl komunikacji o 360 stopni. Potwierdzi w ten sposób swoja wiarygodność. Być może okaże się to dla niej ciekawą odmianą. W aktualnej rzeczywistości przecież każdemu przyda się odrobina dystansu…

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *