Promowanie własnego biznesu to nie tylko współpraca z influencerem, interesujące notki i przyciągające odbiorców filmy. To również potężne zaplecze fraz i słów kluczowych, które dają szansę na znalezienie nas wśród ogromnej konkurencji. SEO to optymalizacja strony pozwalające na pozycjonowanie i takie tworzenie witryny, postów i wielu innych elementów naszego wizerunku w taki sposób, abyśmy byli widoczni i skutecznie docierali do potencjalnych klientów.
Czym jest SEO i gdzie go używać?
SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, co w wolnym tłumaczeniu oznacza optymalizację pod wyszukiwarkę. W istocie jest to więc takie optymalizowanie strony internetowej i wszystkich treści, które chcemy przekazać klientom, aby mogli je oni odnaleźć poprzez wpisanie do wyszukiwarki internetowej konkretnych fraz kluczowych. Dla klienta frazy kluczowe to po prostu hasła, które kojarzą mu się z informacjami, usługami lub produktami, których szukają. Używając ich w wyszukiwarce, generuje sobie on listę stron, które potencjalnie będą dla niego interesujące. To ważne, by wśród tych stron znalazła się i nasza strona. I właśnie za to odpowiada dobrze zorganizowane i wdrożone SEO.
SEO używane jest przede wszystkim do zoptymalizowania strony pod wyszukiwarkę, jednak jego stosowanie można pogrupować na przynajmniej kilka konkretnych celów. Pierwszym z nich jest stworzenie takiego zaplecza strony, aby zdobyć jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce internetowej w przypadku wpisania w nią konkretnych, popularnych słów lub fraz kluczowych. Drugi cel, który niejako wynika z pierwszego to generowanie możliwie największej ilości unikalnych wejść użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami firmy. Trzeci cel, który wynika z dwóch poprzednich to zwiększenie ogólnej widoczności firmy w Internecie.
Właściwie prowadzone SEO pozwala na wybicie się wśród tłumu konkurencji. Jest to zdecydowana podstawa każdego działania w Internecie. Bez SEO nawet najlepszy pomysł i najbardziej interesujący przedsiębiorca nie będą zauważeni, więc nie uda im się nic sprzedać.
Czy warto zatrudnić do pomocy firmę zewnętrzną?
Prowadzenie działalności gospodarczej wymaga od przedsiębiorcy dużych nakładów pracy i energii, jednak czas, jaki ma jest bardzo ograniczony. Dojrzały przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, że aby osiągnąć zamierzone cele musi oddelegować do najważniejszych obowiązków nie tyle siebie, co specjalistów. SEO jest takim zajęciem, które pochłania ogromne ilości cennego czasu, dlatego już na samym początku warto założyć, że SEO zajmie się specjalista.
Angażowanie swoich sił we wszystkie elementy składające się na właściwe funkcjonowanie firmy spowoduje, że przedsiębiorca będzie zmęczony i nieusatysfakcjonowany swoją pracą. Zdecydowanie warto oddelegować tak kompleksowe zajęcie komuś, kto się na tym zna, aby zyskać czas na zajęcia, o których faktycznie mamy pojęcie. Rozwój firmy nie może opierać się na jednej osobie, ponieważ nie będzie ona w stanie zachować zdrowej równowagi zarówno w swoim życiu biznesowym, jak i osobistym. Zatrudnianie firm zewnętrznych wydaje się dziś jedynym rozsądnym rozwiązaniem.
Czy SEO to jedynie odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych?
Jak pozycjonować skutecznie? Kiedyś zdecydowanie tak było i dziś również nie wolno zapominać o frazach, które najczęściej pojawiają się przy konkretnym temacie. SEO to dziś jednak znacznie więcej. Aby wybić się wśród podobnych sklepów, czy też usługodawców, należy proponować klientom treści merytoryczne, które coś wnoszą. Wysoka jakość oferowanych artykułów, postów, zdjęć i innych mediów pozwala sprawić, że naszą stronę odwiedzi znacznie więcej potencjalnych klientów.
SEO to również linkowanie, które pozwala na zawarcie w danym artykule dodatkowo odnośników do omawianego fragmentu konkretnej sprawy, produkt, czy usługi. Pozwala to zarówno na szybkie poruszanie się po stronie przedsiębiorcy, jak i zakup interesujących odbiorcę produktów.
To wszystko jednak będzie działać tylko wtedy, gdy będzie dobrze zorganizowane. Wysoka jakość treści, atrakcyjne zdjęcia, intuicyjny interfejs i jasna droga do kontaktu z obsługą strony. Każdy element ma znaczenie. Warto w tym wszystkim pamiętać, że optymalizacja to również dobór wagi poszczególnych elementów witryny. Jeśli bowiem strona będzie się otwierać kilka minut, nikt nie zechce na niej zostać i skieruje swoje kroki do konkurencji.