Co to jest influencer marketing? Internet jest dobrym miejscem do komunikowania się ze swoimi odbiorcami. To właśnie on w dużej mierze wpłynął też na zachowania klientów i ich decyzje zakupowe. Obecnie ludzie ,,żyją”, poznają nowych ludzi, rozmawiają, tworzą grupy w Internecie. Sytuacja ta sprawiła, że przedsiębiorstwa, które zauważają jak duży potencjał ma sieć wiele zyskują. To właśnie ta wiele ludzi prowadzi różne działania, dzięki którym zyskują popularność. Jest ona czasami tak duża, że mogą nawet wpływać na swoich odbiorców i tworzyć z nimi więź. Właśnie to jest wykorzystywane przez influencer marketing, który również ma duży potencjał. Czy działania realizowane w ramach influencer marketingu mają sens?
Kim jest influencer?
Influencer to taka osoba, która prowadzi swoje działania w Internecie i właśnie dzięki nim zyskuje dużą popularność wśród określonej grupy odbiorców. Ze względu na to, że prowadzą oni swoje działalności na różnych kanałach można wyróżnić Blogerów, Vlogerów, Instagramerów, Gamerów, Podcasterów. Osoby te zwykle mają podobny styl życia, wiek i zainteresowania do swoich obserwatorów. Dzięki temu mogą oni budować z nimi relacje.
Co więcej często też angażują oni swoich odbiorców w swoje działania, pytają o opinie i tak dalej. Swoją popularność zyskują oni dzięki dużej wiedzy z danej dziedziny lub poprzez tworzenie treści, które w danym czasie są popularne i dobrze odbierane przez obserwatorów. Jak sama nazwa wskazuje (influence z języka angielskiego wpływać) mają oni duży wpływ na swoich odbiorców. Odbiorcy zwykle ich opinie uważają za bardzo autentyczną i wiarygodną. Zwykle to właśnie młode pokolenie uważa ich za bardziej godnych zaufania niż na przykład ekspertów, którzy są uznawani w telewizji. To też pokazuje jak duży potencjał ma influencer marketing. Co to jest influencer marketing?
Co to jest influencer marketing?
Co to jest influencer marketing? Influencer marketing to działania, które podejmuje się przy współpracy z osobami popularnymi i wpływowymi w sieci. Można powiedzieć, że jest on wtedy pewnego rodzaju pośrednikiem pomiędzy marką, a jej klientami. Działania te mogą się odbywać na różnych kanałach, zwykle są to te same miejsca w sieci, za pomocą których komunikuje się ze swoimi obserwatorami twórca. Dzięki posiadanej autentyczności i zaufania, influencer może reklamować i promować dane produkty i usługi marki. W pewnym momencie tworzy on nawet trend na użytkowanie danego produktu, co znacznie zwiększa sprzedaż i zyski marki. Skoro już wiadomo co to jest influencer marketing warto teraz pokazać jakie może nieść on za sobą korzyści.
Jakie korzyści może dawać influencer marketing firmom?
Influencer marketing może dawać wiele korzyści. Będzie to możliwe wtedy, gdy do współpracy zostanie dobrany odpowiedni twórca. Jedną z zalet jest możliwość dotarcia do swojej grupy docelowej. w Internecie jest bardzo dużo treści reklamowych i dlatego też wiele osób już nie zwraca na nie uwagi. Influencer marketing jest dobrą formą na dotarcie do tej grupy docelowej. dobranie odpowiedniego influencera jest kluczowe, ponieważ to właśnie od niego będzie zależało, czy produkt zostanie przedstawiony w ciekawy sposób.
Kolejnym plusem tej formy promocji jest autentyczność i wiarygodność jaką może uzyskać firma dzięki temu, że właśnie influencer jest tak postrzegany przez swoich odbiorców. Jak widać dużo zależy od twórcy i jego zaangażowania. Ile więc kosztuje współpraca z influencerem?
Ile kosztuje współpraca z influencerem?
Współpraca z influencerem może kosztować czasem bardzo dużo, wszystko tak naprawdę zależy od jego popularności i od tego jakie zasięgi on osiąga. Tutaj cena może zaczynać się od zera, w zamian za produkty, czyli tak zwana współpraca barterowa, a może osiągać ceny nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Firmy, które nie mogą sobie pozwolić na płacenie, aż tak wysokich cen wówczas, bardzo popularni i wpływowi influencerzy nie będą dla nich. Influencer marketing jest dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów, niekiedy jednak jest on bardzo drogi.