Szeptanka – proste narzędzie do dużych rzeczy

Szeptanka – proste narzędzie do dużych rzeczy

W czasach, gdy wizerunek marki jest droższy niż złoto, firmy powinny zrobić wszystko, aby był on jak najbardziej pozytywny. Świetnym narzędziem do tego celu jest tzw. szeptanka.

Marketing szeptany (ang. WoMM – word of mouth marketing) jest bardzo dobrym sposobem marketingowym do polepszenia wizerunku marki. Zresztą jest to obecnie jeden z głównych trendów marketingu internetowego. I bardzo skuteczny. To czym właściwie jest ta szeptanka? Jest to przeprowadzona profesjonalnie kampania promocyjna konkretnej marki. Polega ona na systematycznym publikowaniu wpisów na jej temat.

Obszarem tych działań są przeróżne fora internetowe, media społecznościowe czy portale. Wszędzie tam można spotkać opinie na temat danej marki. W odpowiedni sposób, stosując pozytywne komentarze, można tak poprowadzić dyskusję internautów, aby wciągnąć w nią jak najwięcej osób, którzy sami zaczynają reklamować markę.

Neutralizacja negatywnych opinii

Można by spytać: No, ale co z opiniami negatywnymi, przecież one też się mogą pojawiać? Właśnie skuteczność szeptanki polega też na tym, że można je zneutralizować odpowiednią ilością pozytywnych wpisów. Po za tym kampania marketingu szeptanego może dotyczyć właściwie wszystkich firm. I małych i dużych. I tych z dużym budżetem, ale także tych z minimalnym.

Dotyczy to zwłaszcza branży, gdzie produkty i usługi są popularne wśród ludzi w młodym i średnim wieku. To właśnie oni, zanim kupią jakiś towar (zwłaszcza ten droższy), lubią poczytać opinie na jego temat z kilku niezależnych źródeł. Wiele badań wykazało, że postępuje tak obecnie minimum 3/4  konsumentów. I to niezależnie od tego czy zamierzają zakupić dany produkt w sieci czy w realu.

Warto jeszcze na chwilę wrócić do spraw budżetowych. Właśnie stosunkowo niewielkie koszty szeptanki są jej wielkim plusem i przemawiają za jej uniwersalnością.  Jest to na przykład świetne narzędzie dla niewielkiej, rozwijającej się firmy, na początku jej działalności, gdyż pojawienie się pozytywnych wpisów na temat jej marki w tym momencie, może bardzo przyśpieszyć jej rozwój. Marketing szeptany jest też bardzo dobrym rozwiązaniem, dla dużych firm z większym budżetem. Staje się wtedy jednym z elementów kampanii marketingowej i skutecznie wzmacnia wizerunek marki.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]
Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *